Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Kitti

Blijf op de hoogte en volg Kitti

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Nou daar ben ik dan, in Nieuw-Zeeland! Hallo iedereen!

Gister om 14:15 ben ik aangekomen in Wellington. Daar stond mijn lieve nicht Sofia en mijn achternichtje Anna mij op te wachten. Daarvoor is natuurlijk ontzettend veel gebeurd. Ik wist niet dat vliegen zo interessant kon zijn en dat je zoveel mee maakt. Well let's start.

Daar stond ik dan, op Schiphol. Dan besef je opeens dat je helemaal niet de enige bent die een grote reis gaat maken haha. Zoveel mensen lopen daar rond. Gelukkig was ik daar niet alleen, mijn lieve papa, mama, broer en zus zijn me weg wezen brengen. Nou eenmaal ingechecked hebben we nog wat rond gelopen en ergens wat gedronken. Maar ja toen was het zover. Op naar de douane. Eenmaal door de douane zwaaide ik nog voor de laatste keer naar m'n ouders en toen begon het avontuur!

Het gekke is dat ik op dat moment geen flauw idee had wat ik moest doen en welke kant ik op moest. Ik ben nou niet echt een ervaren vlieger. Ik heb even ergens wat avond gegeten want mijn vliegtuig vertrok om 20:00 naar Londen en om 19:10 zou de gate sluiten. 18:30 ging ik naar de gate en kon al vrij snel instappen. In het vliegtuig ontmoette ik gelijk een Nederlands meisje die naar Tasmanie ging, met haar heb ik tot Melbourne op kunnen trekken. Zij had onderhand ook al iemand anders leren kennen, de Australische Saskia. Zij had een ander vliegtuig vanuit Londen dus lang ben ik niet met haar geweest.

Van Londen vloog ik naar Singapore. In eerste instantie zat ik helemaal in m'n eentje aan het raam en niemand op de twee stoelen naast me, maar toen kwam er een jongen naast me zitten die zijn eigen plek in het vliegtuig niet okee vond. Aan de ene kant was dat wel wat gezelliger maar aan de andere kant was het echt een heeeeeeele rare kerel. Je had hem moeten horen hij klonk echt als Borat. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik hem zo moeilijk kon volgen, hij kwam uit polen en ging naar Australie voor zijn medicijnen. Nou hij had me toch veel verhalen, dus ik probeerde maar te slapen dat ik er niet naar hoefde te luisteren.
Ondertussen was ik me aan het bedenken hoe ik me langs hem zou gaan wurmen als ik naar het toilet zou moeten. Want hij vertelde dat hij heel diep kan slapen en ik maar over hem heen moest klimmen. Mijn god wat was ik blij toen ik in Singapore aan kwam voor een Tankstop, we uit het vliegtuig moesten en het allerbelangrijkste, ik een andere stoel kreeg.

In Singapore is het 27 graden met palmbomen en ongelofelijk veel groen. Het vliegveld is mooi en alles stond duidelijk aangegeven. Trouwens in het vliegtuig zat ik nooit naast dat nederlandse meisje, ik zag haar alleen wanneer we vertrokken en aankwamen. In Singapore ontdekte we nog 2 andere nederlanders. Een jongen en meisje die in Australie zouden gaan backpacken en vrijwilligerswerk zouden gaan doen. Je ontmoet toch veel mensen.

Na een uurtje konden we weer hetzelfde vliegtuig in naar Melbourne. Ik had een prima plek aan het gangpad, naast me zat een vrouw die geen engels kon, ik had het menu ontdekt en ik had bedacht de film TED te gaan kijken. Die was overigens ongelofelijk grappig. Maar zo fijn was deze vlucht niet. Ik was ongelofelijk duizilig, misselijk, had knallende koppijn en we hadden een ongelofelijk veel turbelentie. Ik was blij toen ik in Melbourne aan kwam.

In Melbourne had ik heel weinig tijd. Eenmaal uit het vliegtuig liep ik met alle mensen mee naar de douane maar daar was ik verkeerd. Ik was een transfer en moest ergens anders heen. Ik werd ergens anders heen gestuurd waar ik ook weer niet goed was en de tijd begon te dringen. In Amsterdam hadden ze gezegd dat ik m'n bagage moest ophalen en moest laten controleren. Maar waar was de bagage hal? Toen vroeg ik het aan een vrouw die daar werkte en die zei dat ik daar geen tijd meer voor had en naar de gate moest en het daar moest vragen. Dus ik vroeg aan haar 'En mijn bagage dan?' Toen zei zij glimlachend dat dat goed kwam maar het misschien twee weken zou duren. TWEE WEKEN!
Bij de Gate vertelde een vrouw me dat mijn bagage al in het vliegtuig was. Dus nu zit ik weer in het vliegtuig en voel ik me onderhand een 'experienced traveler'. Dit was de leukste vlucht. Die duurde maar 3,5 uur en ik zat naast een hele aardige vrouw die uit Melbourne kwam. Met haar heb ik de hele vlucht gepraat, ze heeft me van alles verteld over Nieuw-Zeeland, het was erg gezellig.

En toen EINDELIJK kwam ik aan op mijn eindbestemming, Wellington, om 14:15 op 15 januari. Maarja, dan denk je dat je veel hebt meegemaakt maar nee hoor. Mijn naam werd omgeroepen en ik moest me meldden bij een balie. Daar vertelden ze me dat mijn bagage nog in Melbourne was. Gelukkig zou het geen twee weken duren maar gewoon de volgende dag geleverd woren. Gelukkig had ik van mijn nicht al de tip gekregen een onderbroek in m'n tas te doen mocht mijn bagage niet aankomen. Het enige wat ik moest doen was het adres van mijn nicht doorgeven en dan kwam het goed.

Mijn nicht (Sofia) nam me ondertussen naar de grote hal van het vliegtuig en je raad nooit wat ik daar zag! Echt een ongelofelijk grote Smeagol van Lord of the Rings. Het was gewoon angstaanjagend om dat te zien! Ik heb gelijk een foto gemaakt en die zal ik ook op mijn site zetten.
Nou met de auto zijn we toen van Wellington naar Upper hutt gereden waar m'n nicht woont. Ze heeft me het huis laten zien, we hebben avond gegeten en we hebben een rondje gelopen. Toen ben ik maar gaan slapen want ik was kapot.

Vandaag is mijn Tas gelukkig aangekomen. Heeeeerlijk om m'n eigen spulletjes weer te hebben. Sofia heeft me het centrum van Upperhutt laten zien en ik heb dit verhaal in de bieb geschreven terwijl zij aan het sporten was. Ik begin me al aardig thuis te voelen!

Nou ik zal jullie beloven de volgende verhalen korter te maken maarja ik heb nu wel alles van de afgelopen 4 dagen verteld!

Heel veel liefs,
Kitti

  • 16 Januari 2013 - 09:11

    Eva:

    Oh kut wat klinkt dit gaaf, het begint helemaal te kriebelen als ik jou zo hoor. Wat ga jij een gave tijd tegemoet zeg, no doubt. Schrijf de volgende keer alsjeblieft geen korter verhaal! Het is zo leuk om te lezen, ik kijk er naar uit weer wat van je te horen. wauw gaaf!

  • 16 Januari 2013 - 17:16

    Nikki:

    Kitti wat klinkt dit lekker! ( moest wel even lachen over dat stuk van Borat haha)
    Geniet er maar lekker van meissie!

  • 16 Januari 2013 - 17:16

    Nikki:

    Kitti wat klinkt dit lekker! ( moest wel even lachen over dat stuk van Borat haha)
    Geniet er maar lekker van meissie!

  • 16 Januari 2013 - 22:42

    Els Van Manen:

    Hallo Kitty,
    Gelukkig ik heb je gevonden ik had je nog een hele fijne tijd willen wensen maar heb je helaas niet meer gezien.
    Bij deze wens ik je vooral een hele mooie tijd heel knap van je dat je zo'n reis gaat maken een bijzondere ervaring.
    Ik wens je heel veel goeds de komende tijd en vooral met je familie.
    Ik houd je site in de gaten als je het tenminste goed vindt.
    De groeten.
    Els

  • 18 Januari 2013 - 14:27

    Hazel Ofner:

    Lieve Kitti,

    Je bent vertrokken naar Nieuw Zeeland! Wauw wat een avontuur. Helaas kon ik vorige week geen lesgeven en heb ik je niet meer kunnen zien! Ik hoorde van Maartje over je blog en dacht ik ga meteen even een kijkje nemen! Heel leuk om te lezen.
    Geniet van je reis en ik zal je blog lezen!
    Groetjes! Hazel
    p.s. doe in Nieuw Zeeland ook af en toe een dansje ;)

  • 18 Januari 2013 - 21:35

    Herman Van Langen:

    Hoi Kitti,

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent. Het begin van een mooie tijd. Je bent op tijd weggegaan uit Nederland want we zitten flink in een vorstperiode. Geniet van het mooie land en het lekkere weer en groeten aan de familie aldaar.

    Groet, Herman

  • 19 Januari 2013 - 12:58

    Bea:

    Haha Kit wat een heerlijk avontuur. Ik ben jaloers dat jij het prachtige LOTR landschap mag aanschouwen. Heel veel plezier nog, en geniet vooral van het weer, want hier is het godskolere koud!

    Veel liefs,

    B.

  • 21 Januari 2013 - 08:51

    Kitti!:

    Haha eef, wat leuk dat je alles leest! Hopelijk gaat alles goed met je, heb je al skype aangemaakt? :) x
    Nikki, dankjewel! Borat zal me nog lang bij blijven haha.

    Hooi Els! Bedankt voor je reactie! Leuk dat je me hebt gevonden, ik was ook vergeten te zeggen wat m'n site was. Nou tot het volgende verhaal! :) groetjes

    Hooi Hazel! Ja dat vond ik ook jammer dat ik je niet meer had kunnen zien! Leuk dat je wel m'n site hebt kunnen vinden. Ik zal zeker af en toe een dansje doen! Zaterdag heb ik al een dansje gedaan in Wellington bij een dansoptreden. :) Doe maar de groetjes aan de groep! x

    Hooi Herman! Dankjewel en groeten terug, lees ook maar het berichtje op Facebook! Groetjes!

    Haha B, leuk dat je m'n verhaal hebt gelezen! Dankjewel! Ik ben trouwens al verbrand. ;) doeidoei x

  • 12 Februari 2013 - 11:24

    Lotte Smeets:

    kitti,fantastisch dit hele gebeuren zo.,

    liefs lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitti

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 18721

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 28 April 2013

New-Zealand

Landen bezocht: