Twee weken Upper Hutt/Wellington waren super leuk - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu Twee weken Upper Hutt/Wellington waren super leuk - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu

Twee weken Upper Hutt/Wellington waren super leuk

Door: Kitti Schlosser

Blijf op de hoogte en volg Kitti

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Hallo iedereen!

Zo, dat is weer even geleden. Dan heb je het toch nog drukker dan je denkt. Als je dan tijd hebt om eventueel over een verhaaltje na te denken is er toch wel weer iets anders waar ik me bezig mee kan/wil houden.
Nu gaan we dus maar even in de tijd terug want de laatste keer dat ik schreef was 20 januari, zondag. Nou het is een lang verhaal, hopelijk genieten jullie ervan.

21-01 Maandag 18 graden.
Die maandag had Allistair vrij, niet alleen hij maar iedereen in de regio Wellington. We (Sofia, Allistair, Anna en ik) zijn naar de dierentuin geweest. 'The Wellington zoo'. In Upper Hutt scheen de zon heerlijk dus ik had een korte broek en een hempje aangedaan. Je raadt het misschien al, in Wellington was het bewolkter en daardoor ook frisser. Gelukkig had in een vestje mee maar toch was het nog fris. Ik heb veel dieren gezien en ook foto's gemaakt. Aan het eind van de middag zijn Anna (achternichtje) en ik nog gaan zwemmen in de rivier die vlakbij het huis van m'n nicht stroomt. Oja, sommige huizen in Wellington liggen zo gelegen dat je er niet met de auto, fiets of te voet kan komen. Oplossing: een lift. Daar zal ik nog wel een foto van maken als het lukt.

22-01 Dinsdag 22 graden.
Het was een rustig dagje. Ik ben met m'n nicht Sofia mee geweest naar een soort activiteiten middagje. Het was eigenlijk bedoelt voor kinderen, dus voor Anna, maar Sofia en ik deden ook gewoon mee. We gingen van vilt een tasje maken. Was leuk om te doen. Eenmaal weer thuis aangekomen heb ik weer in de rivier gezwommen, Buster uitgelaten en nog wat mailtjes verstuurd. De volgende dag zou ik naar Wellington gaan.

23-01 Woensdag 19/20 graden.
Jeeeej op naar Wellington, eerste keer dat ik in m'n eentje ga. Eerst had Sofia me naar de trein gebracht en toen heb ik daar de trein naar Wellington gepakt. Het grappige/handige is dat je gewoon in de trein kan gaan zitten en dat er vanzelf wel een conducteur naar je toe komt bij wie je een kaartje kan kopen. De conducteur stapt bij elke halte uit de trein, kijkt wie er in stapt (de trein is klein) en loopt dan naar die mensen zodat ze een kaartje moeten kopen. In Wellington aangekomen ben ik langs het water naar 'Te papa' (een groot museum over NZ) gelopen. Na wat foto's van de buitenkant te hebben gemaakt ben ik naar binnen gegaan en was ik gelijk gedesorienteerd. Zoals ik al eerder had vertelt hoef je niet te betalen voor het museum dus ik kon gewoon naar binnen lopen en gaan waar ik heen wilde, dat voelde gek. Het museum is zo groot dat ik die dag alleen de begane grond, de eerste en de tweede verdieping heb gezien van de zes. Op de eerste verdieping stonden 3 figuren van de film 'The Hobbit'. Daar hoorde ik oppeens 2 Nederlanders dus daar heb ik even mee gepraat en ben toen weer verder gelopen. Op de 2de verdieping kon ik van alles lezen over aarbevingen. Ik ben nog wat wezen eten in het cafe daar beneden en toen ben ik de stad in gegaan. Ik heb die dag heel veel gelopen en doordat ik geen plattegrond van Wellington had wist ik eigenlijk ook niet echt waar ik heen ging. Later weer terug in Upper Hutt vertelde Sofia mij waar ik die kon krijgen. Voor de volgende keer. Ook al past er bijna niks meer in m'n backpack, heb ik toch nog een shirtje en ketting gekocht. Ja dat gebeurde gewoon oppeens. Toen was het alweer zes uur en wilde ik wel wat eten. Ik was opzoek naar een Pizzaria maar die kon ik niet vinden dus werd het de Mc Donald's. Op het station kwam ik er toen achter dat daar een pizzaria zat, zul je altijd zien. Nou dagje Wellington was geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar, dan wel met plattegrond.

24-01 Donderdag 23 graden.
Het was een rustig dagje omdat ik de dag ervoor naar Wellington was geweest. Ik ben wezen zwemmen in de rivier, Sofia, Anna en ik zijn naar de speeltuin en supermarkt geweest en in de avond heb ik wraps gemaakt. Daarbij kreeg ik hulp van m'n broer die me heeft verteld hoe het moest. Het was veelste veel maar wel erg lekker, al zeg ik het zelf.

25-01 Vrijdag 23 graden.
Ik had bedacht om zaterdag weer naar Wellinton te gaan dus in de ochtend heb ik nog wat dingen geregeld voor m'n busreis over het Noorder-eiland en in de middag zijn we naar het strand geweest in Waikanea. Dat spreek je uit als 'Waikenai'. Dat is vaak nog best lastig. Mooi strand, lekker gezwommen maar toen ik het water uit kwam hoorde ik iets knappen en ja hoor mijn bovenstukje van mijn bikini was kapot. Gelukkig had ik het nog optijd vast haha. De volgende dag dus maar gaan kijken voor een nieuwe bikini en een zonnebril want die was ook gebroken. in de avond nog American Idol, ja het bestaat nog steeds, gekeken en toen gaan slapen.

26-01 Zaterdag 24 graden.
Ik de ochtend had ik geskypt met m'n ouders, broer en zus. Dat voelt dan weer zo fijn als ik met hen heb gesproken! Daarna omgekleed en naar de bushalte gelopen om naar het treinstation in Upper Hutt te gaan. Toen werd me een lift aangeboden door twee beetje rare mannen die ik heb geweigerd met de reden dat ik het super leuk vind om met de bus te gaan. Op het treinstation aangekomen moest ik nog even wahten en eenmaal in de trein hadden ik en m'n buurvrouw, die ik niet ken, zeer grote lol. Het was namelijk zo. Eens in het jaar word er in Trentham een 'Horse Racing' georganiseerd. Dat is een groot evenement waar het vooral over 'zien en gezien worden' gaat. In de trein zaten een stuk of 6 meiden helemaal chique aangekleed met hoge hakken en korte jurkjes. Een man die eruit zag als een zwerver vond dat wel heel interessant en kwam vlak bij die meisjes zitten en bekeek ze uitvoerig, en dan bedoel ik ook echt uitvoerig, van top tot teen. Je moet je een trein voorstellen met de inrichting van een metro, de man had dus goed zicht. M'n buurvrouw en ik konden hier wel om lachen. In Wellington had ik een heerlijke dag. Het was mooi weer, er waren heel veel mensen, ik was geslaagd voor een zonnebril en bikini en ik had een plattegrond van de stad.Toen wist ik waar ik liep en ik ben gelijk een stukje wijzer geworden. Ik ben weer op Cuba st. geweest met veel leuke winkels, straat artiesten en restaurantjes. Op Courtney's place waar alle uitgaansgelegenheden zich bevinden ben ik naar een bioscoop gelopen waar de premiere van 'The Hobbit' is gehouden. Ik heb er een foto van. Daarna weer naar 'Te papa' geweest en daar weer 1 verdieping verder gekomen. Dat ging over de geschiedenis van NZ, heel leuk. Toen ben ik naar een Maleisisch restaurant in de buurt van Cuba st. geweest want die tip had ik van Allistair gekregen. Later bleek dat het restaurant ook bovenaan in de lijst van goedkope en lekkere restaurants in de Lonely Planet staat. Toen terug naar het treinstation waar ik de trein van 20:05 net had gemist en ik een een uur op de volgende moest wachten. Eenmaal terug in Upper Hutt, daar doe je trouwens ong. een uur en 10 minuten over, heb ik m'n kamer leeg gemaakt. Vanavond zouden m'n neef Bertus en zijn vriendin Dine voor 3 dagen naar Upper Hutt komen en zou ik ergens anders in het huis slapen. Super leuk om m'n neef na zo'n 3 jaar of langer weer te zien. Dan blijf ik het elke keer toch weer bijzonder vinden dat ik hier aan de andere kant van de wereld zit. Na natuurlijk te hebben gepraat zijn we allemaal gaan slapen.

27-01/28-01 Zondag en Maandag 23 graden.
Ik doe deze dagen maar even samen want beide dagen waren rustig, heb ik me bezig gehouden met m'n backpack in te pakken en zijn Sofia, Anna en ik nog naar een speeltuintje geweest. Ik heb wat spullen achtergelaten bij Sofia en daardoor paste alles in m'n backpack. Wiiieeeeehoee!

Planning update:
-Voor 2 weken bij Sofia in Upper Hutt en Wellington geweest
-Morgen dinsdag 29-01 rij ik mee met Bertus en Dine naar Gisborne waar ik tot Vrijdag 08-02 blijf.
-Vrijdag 08-02 vertrek ik naar Hastings

Zo, dit was me weer een verhaal. Er komt er nog 1 want ik ben nu ook alweer bijna een week in Gisborne!

Veel lief,
Kitti

  • 05 Februari 2013 - 18:46

    Marleen :

    Hahahaha Kitti: 'Ik heb die dag heel veel gelopen en doordat ik geen plattegrond van Wellington had wist ik eigenlijk ook niet echt waar ik heen ging.' Ik hoor het je zo zeggen. Gekke meid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitti

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 18712

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 28 April 2013

New-Zealand

Landen bezocht: