Going to Gisborne! (Gizzy) - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu Going to Gisborne! (Gizzy) - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu

Going to Gisborne! (Gizzy)

Door: Kitti Schlosser

Blijf op de hoogte en volg Kitti

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Hallo iedereen!

Daar zijn we weer. Gister heb ik jullie op de hoogte gebracht over mijn 2 weken Upper Hutt/Wellington en vandaag breng ik jullie op de hoogte over mijn verblijf in Gisborne. Enjoy!

29-01 Dinsdag van 22 naar 20 graden.
Jaaaaa daar gaan we dan, op naar Gisborne! Gisborne word ook wel Gizzy genoemd. Na wat foto's te hebben genomen met iedereen, behalve Alistair want die was al naar z'n werk, en afscheid te hebben genomen zijn Bertus (neef), Diné (vriendin van m'n neef) en ik naar Gisborne vertrokken! Diné gaf gelijk flink gas, gaan met die banaan. Het is ongeveer 6 tot 7 uur rijden van Upper Hutt naar Gisborne maar het was zo gezellig in de auto dat het super snel ging. Onze eerste stop was in Eketahuna. Daar gingen ik en m'n neef op de foto met een grote kiwi en TOEN gebeurde het! Er stopte een iets oudere man met zijn auto bij de kiwi en maakte een grapje tegen m'n neef. Toen vroeg die man waar we vandaan kwamen. Bertus zij dat hij uit Gisborne kwam en oorspronkelijk uit Nederland. Ook zei hij dat ik uit Nederland kwam. Toen vroeg die meneer waar uit Nederland waarop Bertus Bunnik zei. Nou en toen brak miene klomp. De wonderen zijn de wereld nog niet uit want wat bleek, die man had een zus die in Bunnik woonde.Ik dacht jaja dat zeg jij nu wel zo maar het was dus echt zo. Hij zij namelijk de achternaam en zijn zus heeft een dochter waarmee ik op de chrech heb gezeten. Te toevallig!
Toen zijn we doorgereden naar Woodville waar we even een stop hebben gemaakt, naar Dannevirke waar we een foto hebben gemaakt en toen naar Napier waar we wat kleins hebben gegeten. Rond 9 uur 's avonds kwamen we thuis, hebben we heerlijk avondgegeten en zijn we snel naar bed gegaan. Het was in Gisborne aan het regenen dus vandaar dat we van 22 naar 20 graden gingen.

30-01 Woensdag 22 graden.
Goedemorgen! Eerste dag in Gisborne en wat gaan we doen, SURFEN! Of naja, laten we het maar even op peddelen houden. Ik heb heerlijk geslapen bij Bertus en Diné. In de ochtend was Diné al weg want die moest werken en Bertus moest om 1 uur beginnen dus in de ochtend konden we gaan oefenen met surfen. We zijn in de auto gestapt en hij heeft me laten zien waar hij werkt, verschillende stranden waar je kan surfen en de omgeving daar. Ik kon de wetsuite van Diné aan en een plank van Bertus lenen want die heeft er genoeg! We hebben 3 kwartier geoefend. Bertus kan al surfen dus die ging als een speer en ik was tevreden met balans houden, peddelen en op m'n knieën surfen. Na het oefenen zijn we terug naar Bertus zijn huis gegaan, heb ik mijn spullen gepakt en heeft hij me naar m'n oom (Wim) en Tante (Ietje) gebracht.
Het is toch elke keer spannend om weer een familielid te zien na ong. 3 jaar. Zoals ik al eerder zei, wonen mijn oom en tante 5 minuten met de auto van mijn neef vandaan. Mijn neef ging naar z'n werk en daar was ik dan bij m'n oom in Gisborne. Hij heeft me het huis laten zien, we hebben heel veel bijgepraat en toen rond 5 uur kwam m'n tante thuis. Zij kwam terug van haar werk. Super leuk om ook haar weer te zien na zo'n lange tijd. Misschien denken jullie, zou ze nog meer familie hebben daar in NZ, maar nee dit was het. Oja door het reizen, de drukte en weet ik het wat allemaal, krijg ik alles wat later mee van wat er in ons koude kikkerlandje gebeurd. De koningin treed af! Zelfs hier stond het met dikke letters in de krant! Ik heb er een foto van.

31-01 Donderdag 24 graden.
Acht uur 's ochtends en m'n wekker gaat. Negen uur 's ochtends en Bertus staat voor de deur. We gaan weer voor een uurtje oefenen. Of naja, ik ga oefenen. We waren niet de enige, een hele sufschool lag daar in het water. Dat was wel leuk om ook eens andere mensen te zien oefenen met surfen. Toen zij Bertus op een gegeven moment 'We pakken nog 1 golf en dan stoppen we'. Dus ik zag een golf komen en ging peddelen voor m'n leven en toen, m'n dag kon niet meer stuk, stond ik! Het was maar 3 seconde maar toch, het is fijn om zo te eindigen. Na het surfen ben ik met Bertus mee gereden naar zijn huis en kreeg ik daar een fiets van hem. In Upper Hutt bij m'n nicht ligt alles iets verder uit elkaar en rijden de auto's harder, het is dus gevaarlijk om daar te fietsen! In Gisborne is dat heel anders, alles zit dichter bij elkaar en veel mensen fietsen. Auto's houden dus rekening met jou als fietser. Ik ben dus op de fiets gestapt en ben gefietst naar het huis van m'n oom en tante. Als je in de auto zit heb ik niet echt in de gaten hoe lang iets rijden is of hoe steil de weg loopt. Dat merk je wel als je gaat fietsten. De weg was heel steil in het begin en daarna ging alles bergafwaarts. Verder is het hier verplicht een helm te dragen, anders krijg je een flinke boete. Het is zeker even wennen met zo'n helm en ook aardig warm. In de middag geluncht met m'n oom, wat dingen voor m'n reis op een rijtje gezet en in de avond een mooie wandeling gemaakt.

01-01 Vrijdag 27 graden
Het word warmer! Elke keer als ik opsta hier denk ik 'Okee, dus ik ben nog steeds in NZ'. Het voelt soms toch een beetje gek. Ik ben in de ochtend op de fiets gestapt en ben bij Bertus (werkt in een zwembad) wezen zwemmen, ik moet toch meer armspieren ontwikkeleen als ik hard wil kunnen peddelen! Bertus heeft me aan veel mensen voorgesteld en ik werd daarbij uitgenodigd voor het personeelsfeest wat ze die avond zouden hebben. 'Maar natuurlijk kom ik!'. Na te hebben gezwommen ben ik weer naar het huis van m'n oom en tante gefietst. Na geluncht te hebben ben ik weer op de fiets gesprongen en ben ik naar het werk van m'n tante gefietst. Ze werkt in een verzorgingstehuis en het was leuk om dat te hebben gezien. Ook heb ik geholpen bij een workshop die bewoners daar deden. En ook daar ben ik weer aan veel mensen voorgesteld. Toen eind van de middag weer terug gefietst en heb ik met Wim 'The Sevens' gekeken, dat is een rugby toernooi in Wellington. Dat is echt één grote carnaval! je kan het vast wel op internet opzoeken, iedereen is verkleed. Om 20:15 werd ik door Diné opgehaald voor het personeelsfeest, eenmaal daar aangekomen vraag ze 'Did you take your swimmingclothes?' en ik dacht eeuuuhm nee.... Dus zijn we maar omgekeerd en hebben we mijn zwemkleding gehaald. Ik had het kunnen bedenken, een personeelsfeest bij een zwembad. Het was een gezellige avond. Twee meisjes waren aan het dansen en ik kon het niet om ook even een dansje te doen!

02-02 Zaterdag 29 graden.
Na ongeveer een week heb ik deze ochtend weer met m'n ouders, broer en zus geskypt, dat was fijn! Ik ben weer helemaal op de hoogte van wat er daar allemaal gebeurd. Verder de hele dag een beetje geschreven en gelezen en in de avond zou ik uitgaan met Diné in Gisborne. Ze had al gebeld om te vragen welke maat schoenen ik had want we zouden naar een optreden gaan en mensen zouden naar me lachen als ik op m'n sneakers zou komen. Het was de bedoeling dat je netjes gekleed kwam. Ik dacht bij mezelf, had ik toch nog maar dat jurkje en die schoenen meegenomen. Maar goed, van de kleding die ik had kon ik ook wat leuks maken. Wij in de auto gestapt en op naar het centrum. 15 dollar betaald om naar binnen te kunnen en toen we een tijdje binnen waren vonden we het toch niet helemaal geweldig, zonde van de 15 dollar. We zijn weg gegaan en Diné heeft me nog wat meer laten zien in Gisborne. Blijkbaar is vrijdag meer een uitgaansavond vandaar dat het een beetje rustig was. We zijn doorgelopen naar Kingfisher, een hele leuke club, alleen moest je 5 dollar betalen. Wij kijken wat we nog aan contant geld hadden en ja hoor, precies 10 dollar. Diné had 1,70 en ik 8,30. Het was uiteindelijk een geslaagde avond.

03-02 Zondag 30 graden.
Het is zooooo warm. Ik heb heerlijk geslapen bij Bertus en Diné. Eenmaal weer bij Wim en Ietje aangekomen zijn we met z'n drieën op de fiets gestapt en zijn we gaan zwemmen in de zee, heerlijk. De rest van de dag ben ik bezig geweest met deze 2 verhalen te schrijven. Ik vind het zeker leuk om te doen maar het kost wel veel tijd! Daarom hoop ik ook van harte dat jullie er van genieten!

04-02 Maandag 29 graden.
Aangezien ik het verhaal vandaag schrijf en ik vandaag ook weer van alles heb meegemaakt plak ik er nog maar even een klein stukje aanvast. Ietje had vrij genomen en Bertus en Diné hadden ook vrij. We (Wim, Ietje, Bertus, Diné en ik) hebben er vandaag dus met z'n allen een leuk dagje van gemaakt. Het begon in de ochtend, we gingen naar de 'Rere Falls' en de 'Rere Rockslide' dicht bij Gisborne in de buurt. Zoek de Rockslide maar op op youtube, dan krijg je leuke filmpjes te zien! De 'Rere Falls' is een mooie waterval, ik heb er een foto van. De 'Rere Rockslide', het zegt het al, is een glijbaan van rotsen. Dan denk je pijnlijk, dat was het ook wel een beetje, maar het is aardig vlak. Na wat oefenen ging ik uiteindelijk super snel en het was echt vet leuk. Hopelijk kunnen jullie de filmpjes zien die ik zal proberen te uploaden! Na heel wat keren naar beneden te zijn geweest zijn we gestopt en naar huis gegaan. In de middag ben ik nog met Ietje naar een vriendin van haar in Gisborne geweest en in de avond hebben we met z'n allen avond gegeten. Toen nog een wandeling gemaakt en dit verhaal uitgetypt.

Nou dit was het weer, jullie zijn nu helemaal op de hoogte! Tot het volgende verhaal!

Veel liefs,
Kitti

  • 04 Februari 2013 - 11:28

    Sofia:

    Ja hoor! Ik geniet er van om dit te lezen :)

  • 07 Februari 2013 - 17:55

    Vicky:

    Lieve Kitti,

    Wat prachtig jouw reisverhalen; zit er dan helemaal in.
    Alleen is de temperatuur hier dan een stuk minder.
    Nog veel plezier, X Vicky

  • 09 Februari 2013 - 11:29

    Elly Pittie:

    Lieve Kitti,
    Wat vreselijk leuk om al je verslagen te lezen en alle foto's te bekijken! Zo krijg je een heel leuk inkijkje over Nieuw Zeeland en onze familie!
    Wat heb je al veel gezien en gedaan!
    Gek genoeg, was ik helemaal kwijt dat je je reis via deze site zou verslaan. Maar vanaf nu ga ik je volgen!
    Ik (Peter ook!) wens je heel veel plezier met het vervolg en zie uit naar je volgende verhaal.
    Erg leuk om te lezen!
    Veel liefs, Elly.

  • 17 Februari 2013 - 19:18

    Eva:

    Hallo lief vriendinnetje,

    Ik kan niet skypen :OOOO want ik heb geen camera, maar Robbie wel, dus ik ga proberen zijn laptop eens te stelen om je te spreken, en anders doen we een groepssessie met marleen en nath er bij! meid wat een gave verhalen. Ik mis je wel als ik het zo lees, alles wat jij relevant vindt om te vertellen typeert je zo. Het is heel leuk om te lezen, heb ik het gevoel dat ik toch nog een beetje mee mag genieten van je avonturen. Ik vind het ook heel leuk om te lezen dat je zo veel iniatief neemt wat betreft praten met mensen, zoals die nederlanders in het museum, die meneer met die zus in bunnik en het meisje in de bus. Het is zo belangrijk dat je even je gene op zij zet als je het beste er uit wilt halen wat er in zit! meid geniet er van,

    Ik stuur je snel een facebook berichtje en dan vertel ik ook even wat er allemaal in mijn leven gebeurt,

    Lots of love, kuskus eva

  • 22 Februari 2013 - 12:16

    Lieke En Ruben:

    Lieve Kitti,

    bedankt voor de foto`s ik zou ook wel daar wilen woonen.

    fijne ver kakanzi

    kus lieke en ruben

  • 04 Maart 2013 - 21:58

    Herman:

    Hoi Kitti,

    Leuk om te lezen hoe het je vergaat. We zijn jaloers op het lekkere weer en de mooie natuur. Geniet ervan.
    Waar zit je nu?

    Groet,

    Herman

  • 05 Maart 2013 - 03:03

    Kitti:

    Hooi Vicky! Wat leuk dat je alles volgt, ik hoorde dat het weer wel beter begint te worden in Nederland, hopelijk zet het door naar de lente. Tot het volgende verhaal.

    Hooi Elly! Fijn dat je m'n site hebt kunnen vinden. Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven, gek genoeg heb ik toch minder tijd om dat te doen dan ik dacht. Onderhand heb ik alweer veeeeeel meer meegemaakt maar dat moet ik dan maar gaan vertellen in een volgend verhaal. Doe Peter veel groetjes!

    Hooi eeeef! Ik heb je een berichtje op facebook gestuurd, lief berichtje heb je hier geplaatst, dank je wel!

    Lieke en Ruben! Wat lief dat jullie ook een berichtje sturen! Dank jullie wel, dat vind ik heel leuk! Hopelijk gaat alles goed met jullie. Ooit kunnen jullie misschien ook komen naar dit mooie land.

    Hooi Herman! Gelukkig hoorde ik van mijn ouders vandaag dat de zon al een beetje door is gekomen. Het is hier inderdaad heel mooi en ik maak veel mee. Ik ben nu in Rotorura en vertrek morgen naar Taupo. Doe iedereen de groetjes bij jullie thuis!

    Veeeeeel liefs,
    Kitti

  • 22 Maart 2013 - 15:41

    Christel Den Outer:

    He kitti, alles goed daar zo te lezen! WE MISSEN JE hoor! Ik hoop dat je nog veel plezier hebt en als je terug bent heb ik goed nieuws voor je, tenminste als je de Hema nog niet zat bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitti

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 18715

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 28 April 2013

New-Zealand

Landen bezocht: