Begin me steeds meer thuis te voelen! - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu Begin me steeds meer thuis te voelen! - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Kitti Schlosser - WaarBenJij.nu

Begin me steeds meer thuis te voelen!

Door: Kitti Schlosser

Blijf op de hoogte en volg Kitti

20 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Hallo iedereen!

Aan de ene kant heb ik het idee alsof ik niks doe hier maar als ik dan in mijn dagboekje terug lees wat ik allemaal heb gedaan dan denk ik 'wooow, busy live'. Best handig zo'n dagboekje, dan onthoud ik tenminste alles wat ik doe en kan ik weer een verhaaltje schrijven!

Vandaag is de eerste dag dat ik mijn korte broek aan kan! Afgelopen dagen kon je niet bepaald zomer noemen. Het was erg regenachtig, er was geen zon te zien en er stond een harde wind. Dus ik was blij dat ik niet alleen m'n zomerkleren had meegenomen maar ook wat warme kleren.

Met m'n jetlag gaat het aardig goed. M'n nicht (Sofia) vertelde me dat dat wel ongeveer een week tot misschien 2 weken kan duren voordat je helemaal de oude bent. Verder had ik de afgelopen dagen soms het idee alsof ik in het vliegtuig zat en ik door een hele heftige turbulentie ging, niet fijn.

Donderdag was een donkere en regenachtige dag. Het gekke is dat ook al regent het hier ik toch graag naar buiten wil. Thuis zou ik lekker binnen blijven maar omdat ik hier nog niks ken ben ik benieuwd naar alles en wil ik zelfs met de regen naar buiten. Sofia, Anna (achternichtje) en ik zijn dus maar een wandeling gaan maken. Ook zijn we, toen het droog was, naar Staglands gegaan. Dat is een soort dierenpark. Dat is niet een boederij maar ook niet een dierentuin. Het was daar wel echt super leuk. Doordat het weer niet zo goed was die dag waren er niet echt veel bezoekers. De bezoekers zijn degene die de dieren eten geven. Dus toen Sofia, Anna en ik het park binnen kwamen, kwamen alle dieren op ons afgerend. Want ja, mensen betekend eten. Je kan wat foto's zien van het park en de dieren! De varkens waren trouwens echt ongelofelijk lelijk haha. Toen we bijna weg gingen uit het park dacht ik een flits te zien, dus ik vroeg aan Sofia 'was dat een flits?' en Sofia zei 'nee denk het niet, dat komt hier niet zovaak voor'. Daarop volgde een enorme knal, echt keihard. Toen we thuis kwamen, kwamen we erachter dat ons internet was uitgevallen. Blijkbaar was het electrischiteits kastje bij ons in de buurt doorgeslagen. Voor 3 dagen hadden we geen internet, maar dat was eigenlijk best rustig!

Vrijdag zijn we naar het strand geweest in Days Bay. Ook daar heb ik foto's van. Het weer was niet zo goed, de zon scheen wel maar het was koud en er stond weer een harde wind. Het bijzondere is dat ook al is het weer niet zo goed, iedereen hier in korte broek en t-shirts loopt EN zelfs zwemt in de zee. Opzich is de tempratuur van het water best prima, maar eruit komen met die wind lijkt me verschikkelijk. Sofia heeft me Lower Hutt en Petone laten zien, twee dorpen dicht in de buurt van Upper Hutt. In de avond was ik trouwens weer echt heel misselijk dus ben ik maar snel gaan slapen. De volgende dag moest ik namelijk wel fit zijn want we zouden naar Wellington gaan!

Gister zijn we dus naar Wellington gegaan. Dat is ongeveer 40 minuten rijden met de auto vanaf Upper Hutt. Je kan het makkelijk bereiken met de trein dus ik denk dat ik ook nog een keer alleen naar Wellington ga. In het weekend schijnt het minder druk te zijn dan door de week, want door de week zijn allemaal mensen aan het werk en in het weekend blijven veel mensen thuis. Wellington is een leuke stad. Het is er erg gezellig, heeft veel leuke winkels en het is niet heel moeilijk om de weg te vinden. Op zaterdag word er ook van alles georganiseerd. Op een groot veld was er een podium en daar traden allemaal groepen op met dans. Een soort Maori mensen die dansen. Erg leuk om te zien, daar zijn we even gebleven. Oja 'we' is trouwens Sofia, Anna en Allistair (man van Sofia). Ze hebben me het gebouw van de overheid laten zien, de haven, het treinstation, het gebied waar je uit kan gaan, winkels zijn en je naar de bioscoop kan (goed om te weten), het grote museum genaamd 'te papa' en een heel mooi uitzicht over wellington op de top van een heuvel. Ze hebben me volgens mij nog veel meer laten zien maar ik was zo onder de indruk dat ik de helft weer ben vergeten. Veel musea hier in NZ zijn trouwens gratis. Dat is hier normaal maar ik als Nederlander waar je voor veel moet betalen kijkt hier van op. Zelfs alle toiletten overal zijn gratis! Ik heb ook wat foto's van deze dag maar er zullen nog meer komen van Wellington als ik er nog een keertje heen ga! Toen we thuis waren ben ik met hun hond Buster gaan wandelen en heb ik zo'n mooie schelp gevonden. Een met aan de binnenkant heel veel kleuren, ik zal er een foto van maken! Verder heb ik Sushi gemaakt en gegeten, ik heb daar nooit echt van gehouden maar nu vond ik het heerlijk. Kom omdat ik het zelf heb gemaakt natuurlijk, haha!

Vandaag heb ik een rustdag. Ik heb een beetje een planning gemaakt van wat ik allemaal wil doen hier en wanneer. In Nederland had ik al een bus geboekt die door het Noorder/Zuider eiland reist. Ik heb vandaag even uitgezocht langs welke plaatsen die precies gaat. Verder ben ik weer met Buster gaan wandelen en ben ik blijkbaar op een plek geweest waar 'Lord of The Rings' is opgenomen. Ik heb er toevallig een foto van! Ojaa ik had Buster even los gelaten maar blijkbaar zaten er verderop wat kippen. Buster is een lieve hond dus hij zou ze nooit bijten maar de mevrouw die daar woonde schreeuwde keihard ' STUPID DOG YOU SHOULD ME ON THE LEASH'. Die vrouw was boos maar ik daarentegen moest keihard lachen.
Maargoed nu zit ik hier in de tuin van m'n familie en ik ben blij dat ik weer een verhaal heb geschreven, die toch weer langer is dan gedacht.
Geniet van de foto's en tot het volgende verhaal!

Veel liefs, Kitti

  • 21 Januari 2013 - 10:43

    Eva:

    Lieve Kit,
    Wat stoer dat je op een plek bent geweest waar de lord of the rings is opgenomen.
    En wat een lieve foto met je nichtje en de konijntjes. Nog heel veel plezier, ik moet veel aan je denken.
    Liefs Eva

  • 21 Januari 2013 - 14:30

    Marleen:

    Lieve Kitti,

    heb je mijn smsje wel gehad haha!? Ik vind het ontzettend leuk om je blogs te lezen. Het is zo.. Kitti. Ik kan me helemaal voorstellen hoe overdonderd je bent door alle nieuwe ontdekkingen. Wat leuk dat je het zo goed kan vinden met je familie. Mijn papa is heel jaloers op je omdat je op de Lord of the Rings plek bent geweest. Hij zegt dat dat de scène is voordat ze de mijnen van Moria ingaan. (ik moest het er perse van hem inzetten)
    Verder krijg je de groetjes van mijn mama, ik moest je veel sterkte wensen van haar en vertellen dat het goed met haar gaat haha. Het liefst zou ik je bellen, maar ik heb met mijn papa uitgezocht dat je dan via de landcode moet bellen en dat is superduur. Maar ik heb skype! En ik ga het uitvogelen, speciaal voor jou haha.
    Ik hoop nog meer van je te lezen, en je uiteindelijk ook te spreken.

    Dikke kus, Marleen

  • 21 Januari 2013 - 15:27

    Maartje:

    KITTI!

    Ik vind het zo leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent, terwijl ik lekker toetsweek heb:(
    Super dat je er ook foto's bij doet, sexy varkens!
    Geniet van alle leuke dingen die je daar gaat meemaken!

    Schrijf maar lekker veel en lange berichten!
    Dikke kus

  • 23 Januari 2013 - 17:05

    Vicky Verjans:

    Hallo Kitti,
    Wat schrijf je leuk en uitgebreid over je ervaringen; tevens mooie foto's.

    geniet ervan; Hier is het ijskoud.

    tot schrijfs,
    Vicky

  • 24 Januari 2013 - 11:53

    José:

    Hi Kitti,
    Leuk om te lezen hoe het met je is. We hadden al het een en ander van Pien gehoord. Veel plezier.
    Groeten José

  • 30 Januari 2013 - 17:35

    Gerrie:

    Hoi Kitti,

    Zo nu heb ik je gevonden en ben ik op de hoogte.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je.
    Geniet maar lekker!

    Liefs, Gerrie

  • 30 Januari 2013 - 19:37

    Evita:

    Ha Kitti,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. Lekker veel foto's nemen! Er zitten al hele mooie tussen.
    Lieve groet van ons allemaal xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitti

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 18729

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 28 April 2013

New-Zealand

Landen bezocht: